Συνηθίσαμε την κτηνωδία;

Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου 2019 ·


Αυτή είναι μια εικόνα της σημερινής Λιβύης. Δεν θα κουραστώ να γράφω στο Tvxs.gr για τους σκλάβους που βιάζονται σκοτώνονται αγοράζονται πωλούνται, πνίγονται με ευθύνη και της ΕΕ που δεν τους έχει αφήσει καμία δυνατότητα να δραπετεύσουν από τα κάτεργα. Η εικόνα αυτή όμως μου θύμισε μια άλλη ιστορία.

Ήμουν δεν ήμουν 11, στην παραλία του χωριού μου στην Κάρπαθο όταν μιλώντας με μια θεία μου για την ιστορία του χωριού μας μου λέει μεταξύ άλλων: «Εδώ σε αυτή την παραλία κάποτε γινόταν το μεγαλύτερο σκλαβοπάζαρο της Μεσογείου. Έφερναν σκλάβους από την ανατολή και τους αγόραζαν οι ευρωπαίοι».

Άρχισε ξαφνικά το τοπίο να μεταμορφώνεται μπροστά μου. Η παραλία της ανέμελης παιδικής μου ηλικίας άρχισε να μυρίζει αίμα από άλλες εποχές. «Να εδώ από πίσω» συνέχισε η θεία Ρηγώ, είχε έναν μεγάλο λάκκο. Εκεί έριχναν όσους δεν κατάφερναν να πουλήσουν και τους άφηναν εκεί αλυσοδεμένους μέχρι να πεθάνουν». Θύμωσα και ρώτησα τη θεία πως το επέτρεπαν οι άνθρωποι να συμβαίνει αυτό. «Συνηθίζουν την κτηνωδία εύκολα» μου είπε ή κάπως έτσι τέλος πάντων.

Σήμερα αυτός ο λάκκος είναι στη Λιβύη και όχι μόνο εκεί. Και δεν μου επιτρέπει η ηλικία μου να θέσω ξανά το ερώτημα «Μα πως το επιτρέπουμε αυτό». Και δεν σωπαίνουμε γιατί η Λιβύη είναι μακριά. Φοβάμαι ότι και δίπλα μας να ξανάρθει αυτός ο λάκκος η απάντηση θα είναι η ίδια. «Συνηθίζουμε την κτηνωδία».Και όσοι επανερχόμαστε στο θέμα μπορεί να έχουμε θεωρηθεί ήδη γραφικοί.

Η Επανάσταση του 1943

Η Επανάσταση του 1943

revolution in the world

ελευθερη εκφραση

Η λίστα ιστολογίων μου

προσωπικές ιστοσελίδες

τύπος

διαφορα

È